ViTre

Alla inlägg under september 2014

Av Frida,Melissa,Erica - 29 september 2014 15:00

Vi fixade en enkel och "snabb"( erica är seg på att skära) fruktsallad till mellis! Med lite proviva blir det en grym mellis. / Oss tre

Av Frida,Melissa,Erica - 29 september 2014 14:32

Nu är vi hos frida innan konfan och ska hitta på nåt att göra, skrev det bara för att skriva något från mig! //melissa

Av Frida,Melissa,Erica - 26 september 2014 17:37

Jag (frida) tränar fotboll 5 dagar i veckan. Jag spelar i nykvarns sk f00 och f98-97, det vill säga 2 lag. Till våren börjar jag i ett till. Då ska jag spela för Sörmland i ett större lag. Detta innebär att jag satsar mer på fotbollen, tränar så mycket som möjligt för att sedan längre fram spela och representera just Stockholm i DM och SM (distriktsmästerskap och svenskt mästerskap)

Jag spelar som sagt 5 dar i veckan, det är fotbollsträning tisdag och torsdag och på måndagar och onsdagar är det fys och tabata. Lördagar eller söndagar (ev. båda) är det seriematcher mot andra stockholmslag.
Jag har fått frågan ofta av min tränare att "vad är ditt största mål inom fotbollen" och jag har inget riktigt svar på det. Träningen tar mig dit den tar mig helt enkelt. Jag har också en medfödd skada som jag kommer få leva med resten av mitt liv. Detta är ett STORT hinder för mig. Utan denna skada (som jag helst inte skriver ner enär tårarna kommer fram) så hade jag kommit mycket längre med fotbollen idag med tanke på hur mycket jag försöker satsa. Men det är som det är och det finns inget att göra åt det. Jag är mycket tacksam och förvånad att jag ens kommit ända hit, det ger mig mycket mer motivation till att fortsätta helt enkelt.
Nu vet ni det mesta om hur min träning ser ut. ha en fortsatt bra eftermiddag <3 // Frida

Av Frida,Melissa,Erica - 24 september 2014 19:36

Hej hej!
Idag tänkte jag berätta lite om hur jag tränar och vad jag tycker om att träna på det sättet.

Jag (Erica) och Melissa tränar på ett gym där vi bor som heter SMART. Dom har startat en grupp som heter smart ungdom och då låter dom elever som går i högstadiet gå och träna två gånger i veckan.
På Tisdagar tränar vi styrka,stabilation i lite olika former. CX och Bodystep kör vi just nu som uppvärmning. Jag själv tycker inte att styrka är särkilt kul att träna oavsett med vem eller vart eller hur jag tränar. Jag tror att jag inte tycker att det är särkilt kul eftersom jag tycker det är rätt svårt. Så just de passet är inte direkt roligt. MEN jag går ändå på passen, varför? Jo, för att den sorts träning är bra träning. Man tränar höften, ryggen, magen och mycket mer som tydligen ska vara jättebra träning för stabilationen. Jag ska inte skriva något om varför det är bra osv eftersom jag inte själv vet något om det.
När man tränar Bodystep har man än bräda som man använder sig av. Det lilla jag har tränat Bodystep har jag inte upplevt att det är jättejobbigt, men jag har bara kört några låtar. Jag skriver om Bodystep här sen när jag vet mer;) kom även ihåg att detta är vad JAG tycker och det finns flera andra som inte tycker som mig.

Men på fredagar är det en jätterolig slags träning, nämligen Shbam! Och nu undrar nog du vad tusan Shbam är för något. Jo, det är träning genom dans kan man säga. Det är inte som att gå och ta dans lektioner utan du kommer dit, en ledare står framför gruppen och visar hur rörelserna ser ut. Men du kan anpassa träningen hur du vill och om en rörelse skulle vara för svår kan du bara hoppa över den eller göra någon annan rörelse under tiden. Det är ett antal låtar och träningspasset är ca 50 min. Så det är bara att köra gärnet och om du nu tycker att 50 min låter lite kan jag bara säga att det är extremt kul men också extremt jobbigt! Iallafall om släpper loss! Superroligt är det och man tänker knappt på att man tränar! Kan vara lite pinsamt första gången eftersom det handlar om att släppa loss lite och bara köra. Men Gud så kul det är!


Såhär kan jag se ut på en vanlig springrunda!

Hoppas ni blev lite inspirerade att prova den sorts träning och så kan ni kanske dela med er av era sätt och tankar om att träna!

Hejdå! //Erica

Av Frida,Melissa,Erica - 15 september 2014 14:11

Slutade 12 idag så vi bakade lite cupcakes innan konfan!

//Frida&Erica

Mat
Av Frida,Melissa,Erica - 14 september 2014 18:06

Hej hej! Vi har tittat på lite vinterfavoriter och kommit fram till 6 st som vi vill dela med oss av.

1. Här är ett par Johnny bulls skor med mellanlågt skaft. Dom kostar ca 1200kr
2. En mysig hoodie att värma upp kalla och tråkiga dagar. Just denna kommer från H&M och kostar 249kr
3. En favvotröja att ha under skinnjackan eller bara mysa runt i. Den hör kommer från abercrombie och kostar 78?
4. En annan mysig tröja att ha på tråkiga höst och vinter dagar. Denna tröjan som kommer från GANT är i höst trendig och populär! På gant.se kostar tröjan 1199kr
5. En snygg mössa är alltid ett måste! Denna snyggingen kommer från nelly.com och kostar 99kr
6. Scarf/halsduk som matchar din snygga vinterjacka är ju för snyggt!
Den här kommer också från Nelly.com och kostar 199kr

Här var alltså 6 st favoriter från oss! Har ni tips eller idéer på inlägg här så kommentera gärna!
Hejdååå

Av Frida,Melissa,Erica - 10 september 2014 15:12

Här lägger vi ut bilder vi tagit med våra systemkameror? ha en bra dag!

Av Frida,Melissa,Erica - 10 september 2014 13:19

Hej!
I den här bloggen bjuder vi på oss själva, träning och det vi alla har gemensamt, vi älskar mat ?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Sköna tjejer som gillar träning, kläder, foto & såklart mat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards